9 kwietnia 2015

Naleśniki z kaszy jaglanej dla małych niejadków



Chcę, by moja córka odżywiała się zdrowo. Trudno jednak przekonać zbuntowanego dwulatka do zjedzenia kaszy, szpinaku czy zupy marchewkowej. Dlatego postanowiłam przemycać wartościowe składniki w ulubionych potrawach. Naleśniki (zwane przez Polę "sikami") dość często pojawiają się na naszym stole. Do tej pory "wzbogacałam" tradycyjne naleśniki razową mąką żytnią lub orkiszową i dodawałam więcej jajek. Niedawno znalazłam przepis na naleśniki z kaszy jaglanej. Trochę obawiałam się smaku i konsystencji placków, ale okazało się, że zupełnie niesłusznie. Naleśniki wyglądały i smakowały prawie tak jak tradycyjne, z mąki pszennej, a miały w swoim składzie bogatą w cenne minerały kaszę jaglaną*. I najważniejsze - córka nie zauważyła różnicy! Polecam przepis wszystkim rodzicom! :) 

PRZEPIS NA NALEŚNIKI Z KASZY JAGLANEJ

Składniki (na 10 naleśników):
  • 15 łyżek ugotowanej, zimnej kaszy jaglanej
  • 10 łyżek mąki ziemniaczanej 
  • 5 łyżek oleju 
  • 1 szklanka mleka
  • 1 jajko (opcjonalnie)
  • 1 szklanka wody (opcjonalnie)
Wykonanie:
  1. Wszystkie składniki (poza wodą) umieść w naczyniu i zmiksuj blenderem na gładką masę. Jeśli ciasto okaże się za gęste, dodaj odpowiednią ilość wody (nie więcej niż szklankę).
  2. Naleśniki smaż na rozgrzanej patelni z odrobiną oleju (tylko przed pierwszym naleśnikiem). 
POLECANE STRONY Z PRZEPISAMI:
http://jakzdrowozyc.pl/category/odzywianie/

* KASZA JAGLANA powstaje z prosa; nazywana jest królową kasz, ponieważ zawiera łatwo przyswajalne białko oraz wyróżnia się wysoką zawartością witamin z grupy B, żelaza i miedzi; jest lekkostrawna, nie uczula, ma właściwości antywirusowe, a także zmniejsza stan zapalny błon śluzowych (źródło: http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/kasza-jaglana-wlasciwosci-lecznicze-wartosci-odzywcze_41234.html).

0 komentarze :

Prześlij komentarz