"Gry komputerowe mają
pozytywny wpływ na inteligencję i zdolności dzieci – podkreślają eksperci od
edukacji. Rozwijają spostrzegawczość, uczą myślenia przestrzennego i
strategicznego, a także wpływają na rozwój mózgu, sprawiając, że mały gracz
potrafi wykonywać kilka zadań równocześnie. (...) Pedagodzy tłumaczą, że w
trakcie grania mózg wbrew pozorom nie rozleniwia się, tylko jest pobudzony i
działa na wysokich obrotach. U małych graczy następuje błyskawiczne usprawnienie
koordynacji ruchowo-wzrokowej, rozwija się wyobraźnia przestrzenna i zdolność
do nieszablonowego myślenia".
A z drugiej strony:
(Źródło: http://www.wydped.com.pl/np/np%2010-11_1_od%20str.%2034-43.pdf)
Niewątpliwą wadą gier jest to, że wypierają inne formy spędzania wolnego czasu - sport, spacer, zabawę na świeżym powietrzu. Niekorzystnie na dziecko wpływa również pozycja przyjmowana podczas grania. Najgorsze jest jednak ryzyko uzależnienia... Rodzice muszą być czujni. Ale - jak mawia moja mama - "bez przesadyzmu", nic złego się nie stanie, jeśli dziecko raz po raz pogra w dobrą, rozwijającą grę, a może przy okazji czegoś się nauczy. Trzeba tylko wybrać odpowiednią grę...
Wybór gry - pomoc
W wyborze gry odpowiedniej dla dziecka pomagają
rodzicom:
- Ogólnoeuropejski System
Klasyfikacji Gier - PEGI, który dzieli gry na przedziały wiekowe: 3, 7, 12, 16
i 18 lat. Klasyfikacja wiekowa nie uwzględnia poziomu trudności ani
umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry, ale dostarcza wiarygodnych
informacji o stosowności gry z punktu widzenia ochrony małoletnich przed
dostępem do niewłaściwych treści.
- PIKTOGRAMY, które informują,
czy w grze występuje wulgarne słownictwo, przemoc, erotyka i używki.
Źródło: http://www.mg.gov.pl/node/21167
Warto przeczytać artykuł Ryszarda Błaszkiewicza (Uniwersytet Jana Kochanowskiego), Gry komputerowe a zdrowie dziecka w młodszym wieku szkolnym. „Nauczanie Początkowe” R. XXXIV, nr 1, 2010/2011. Dostępny on-line.
0 komentarze :
Prześlij komentarz